Datum vydání: 01.04.2015
Nyní vám představujeme jako první na světě unikátní fotoreportáž časovkářského speciálu, který byl vyroben renomovanými odborníky za použití nadčasových technologií. Pro nás obyčejné smrtelníky bude kolo v prodeji již od roku 2016!
Název typu kola ani jeho výrobce pro svojí unikátnost nemůžeme zatím uvést. Navíc se jedná pouze o prototyp. Stroj je momentálně testován těmi nejlepšími profesionály včetně olympijského vítěze a úřadujícího mistra světa Bradleyho Wigginse, německého specialisty na jízdu proti chronometru Tonym Martinem a Švýcarem Fabianem Cancellarou. Proč zrovna oni? Protože všichni zmínění jezdci mají tento unikátní speciál v následujícím olympijském roce fasovat.
Jak již bylo zmíněno, kolo bylo vyrobeno těmi nejkvalitnějšími odborníky z těch nejlepších materiálů. Experti výsledky testu v aerodynamickém tunelu hodnotí velice kladně s tím, že celkově předčil všechna očekávání. Karbon zde nehledejme. Rám je ocelový a může svojí váhou přispět k větší rychlosti jezdce při delším sjezdu. Snížená konstrukce tak zamezí zbytečnému odporu.
Převodník s dvaapadesáti zuby kryje aerodinamický kryt se speciálním povrchem, který je schopný při jízdě na 50 kilometrů ušetřit více jak tři sekundy. Brzda se nachází klasicky u středu, aby byla lépe skrytá. Avšak tam, kde váha přidala, museli konstruktéři odebrat, proto místo klasického jedenácti kolečka máme k dispozici pouze pěti kolečko. Tuto omezenost pouhých pěti převodů konstruktéři komentovali pouze jednou odpovědí:
"Vyhraje ten, kdo utočí nejrychleji nejtěžší převod."
.aspx?width=595&height=218)
Sedlo je opravdu revolučním převratem. U současných modelů, u kterých byla preferována silnější vypouzdřená špička, dochází k výměně za užší špičku se širokým koncem. Tento fakt potvrdil i samotný Bradley Wiggins, jenž sedlo testoval při přípravě na letošní klasiku Paříž - Roubaix. Brit si nejvíce vychvaloval samotné pružiny, které mu při současném stavu silnic v okolí Rubaix dopřály nadstandardní pohodlí.

Při souboji s časem poslouží legendární kola - loukoť Fir a pěnový disk. Karbon zde budete také marně hledat. Brzda je v podstatě nepoužitelná, ale to se v zápalu boje moc neřeší, protože máte přece v plánu vyhrát! Nebo jedete na výlet?

Brzdy brzdí závod, přesto se u nich zastavíme. Jak již bylo zmíněno, brzda je skoro nepoužitelná, ale dle pravidel Mezinárodní cyklistické unie (UCI) je povinnou výbavou jízdního kola. Zde je použité klasické jednoduché mechanické zařízení, jelikož konstruktéři nechtějí vsázet na eletriku. Nikdy nevíte, kdy vás kdo odpojí.
.aspx?width=595&height=397)
Na řídítkách nebylo co zdokonalovat. K výrobě byly opět použity tradiční materiály a technologie. Pouze řídítka jsou kvůli aerodynamice otočeny směrem k jezdci. Světlo zde působí jako kuriozita a ani nebude součástní základní výbavy. Světlo má bezpečností funkci, protože testování do dnešního dne probíhalo pouze v noci a v brzkých ranních hodinách. Zvonek je pouze dekorací, ve skutečnosti slouží jako kryt na rychlé cukry a gely. Nebudete si je přece už dávat na stehno pod kraťasy.
.aspx?width=595&height=384)
Testování proběhlo pod přísným dozorem odborníků a vyvojářů spolu s jedním z našich nejúspěšnějších českých reprezentantů, který jako první kolo u nás v České republice otestoval.
Cena tohoto prototypu je aktuálně vyčíslena na částku přes 20 000 eur, v přepočtu na více jak 550 000 Kč. Nyní nám nezbývá než čekat, až vyvojáři dotáhnou do konce poslední křivky a uvidíme tento stroj v našich bike shopech.
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí