Elektrokolo není kolo na důchod, ale pro každého!

Elektrokolo není kolo na důchod, ale pro každého!

Datum vydání: 22.06.2018

Elektrokolo je pro každého. Ano, či ne?

To je zřejmě nekonečná diskuze, na níž se ostatně nikdy všichni neshodnou. Nutno ale říct, že kdybychom měli soudit podle nabídky výrobců, tak ti si rozhodně nemyslí, že by elektrokola měla být pouze pro starší cyklisty. Třeba taková celoodpružená kola se zdvihem 150 mm jsou nepochybně zamýšlena mladším generacím.

E-kola všech druhů, tvarů, velikostí 

Jak už jsme naznačili, elektrokola se dnes dělají opravdu pro každého. Dámy, páni, velcí, malí, starší, mladší, všichni si najdou kategorii, jako ušitou na míru.
 

Třeba městská kola s klasickým pánským rámem, jako je např. elektrokolo Scott E-Sub, ale i se sníženým dámským, díky němuž může dáma vyrazit klidně i v sukni nebo v šatech. Taková kola často mívají také nosič na odložení pracovní brašny nebo kabelky, případně piknikového koše. Městská kola se těší oblibě zejména z důvodu, že doprava po městě na kole je zdaleka nejrychlejší a díky pomoci elektrokola se nemusíte bát, že byste do práce přijeli celí upocení. Zároveň se dá na takovém kole ve volných chvílích vyrazit na pohodový výlet po cyklostezkách.
 

Další kategorií mohou být horská kola s pevnou zadní stavbou, která svou univerzálností najdou využití u každého a v každém terénu. Vyrábějí se s 29“ a 27,5“ koly a rámy jsou buď pánské neboli unisexové, nebo dámské, přizpůsobené geometrii ženské postavy, jako Trek Powerfly WSD. Nejčastěji jsou hliníková a pouze výjimečně karbonová, protože u téměř „samojedoucích“ kol, se váha přece jen až tak neřeší. Motor vám pomůže frčet rychlostí až 25 km/h po rovince i do kopce a díky odpružené vidlici si užijete opravdu komfortní jízdu.


Samostatnou kategorií jsou pak celoodpružená elektrokola. Se zdvihy 100-120 mm se jedná o kola maratónských geometrií, která s vámi bez potíží projedou jakýkoliv terén. U vyšších zdvihů, až do 150 mm, jako např. u elektrokola Scott Genius, je řeč o ultra výkonných enduro kolech. U této kategorie jsem měl pochybnosti. Přeci jenom si řeknete, když už takové kolo, tak na něm bude jezdit mladý sportovec, tak ať není líný a šlape. Jiný pohled na věc mi nedávno ukázal kolega Vláďa, který to bere z tréninkového hlediska tak, že než aby si na klasickém kole vyjel na nějaký ten trail 2x a měl dost, tak díky takovému e-kolu si ho může dát třeba 5x a potrénovat přitom také techniku stejně jako nastudovat trať. A na tom něco bude.

Motor, baterie, kvalita, výdrž 

Kvalitní značky jako Scott, Trek, Cannondale používají motory a baterie od předních výrobců Bosch, Brose a Shimano. Nedá se říct, že by nějaká značka nad ostatními výrazně vyčnívala. Třeba takový Scott používá na svá kola všechny tři značky pohonu podle tvaru a jak se mu to k jednotlivým modelům e-kol hodí.
 
Na výběr máte ze čtyř až šesti úrovní dopomoci, včetně úplného vypnutí motoru, které jednoduše ovládáte tlačítky na řídítkách. K těm patří i displej, zobrazující údaje o rychlosti a najetých kilometrech, ale samozřejmě i stav baterie a dojezd. Na plně nabitou baterii a první stupeň dopomoci dokážete dojet i přes 100 km! Takže jediné, co vás bude limitovat, je to, jestli vás bolí zadek.

Aby motor pomáhal, musíte stále šlapat, ovšem na největší stupně dopomoci zabíráte v podstatě jen tak symbolicky a úplně na prázdno. To může být velice příjemné do kopce, kdy ukážete záda nejednomu sporťákovi v upnutém trikotu, ale opatrně na tak silnou dopomoc v terénu, kde by vás mohlo náhlé zrychlení nepříjemně překvapit. Jinak je jízda velmi pohodlná a plynulá.

Výrobci mysleli i na to, že díky vyšší váze by mohlo být náročné kolo vedle sebe tlačit, a tak přidali tlačítko, díky němuž vedle vás kolo při tlačení jede samo rychlostí kroku.

 
 
Pokud máte stále pochyby o tom, zda je elektrokolo vhodné pro cyklistu/ku každého věku, není nic jednoduššího, než si ho u nás vyzkoušet, a vytvořit si tak vlastní názor. Přijďte do HARFASPORTu a vyberte si elektrokolo dle vašich preferencí z našeho testcentra. 

Slovo odborníka: Elektrokolo je opravdu pro každého 

Velmi často přijde k nám do obchodu pár, přičemž manžel kupuje e-kolo pro paní, která z toho zrovna neoplývá nadšením. Moc se jí do toho zkrátka nechce. Již po vyzkoušení se rozzáří, sdílí s námi nadšení a odchází velice spokojená. Na prodejně máme vtipnou zkušenost, že cca do dvou let si většinou elektrický stroj přijde koupit i sám manžel, který ženě nestačí a navíc vidí, jak ji to ohromně baví.

Navíc zpracování elektrokol je dnes již na takové úrovni, že ho laik téměř nepozná. Baterie ukrytá v rámu a motor ve šlapacím ústrojí zůstane na první pohled téměř bez povšimnutí.
 
Důvody, proč se lidé rozhodnou pro elektrokolo, jsou různé. Jedna paní mi vyprávěla, jak tady po Čechách jezdila bez problému, ale když pak vyrazila do Dolomit a přišly na řadu kopce, tak moc kilometrů neujela a po pár kilometrech jí docházely síly. Teď ale díky elektrokolu ujede desítky kilometrů za den a ještě se k tomu může kochat úžasnými výhledy. A to za to stojí, nemyslíte? 
 
Zdroj a foto: TZ HarfaSport

Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 


Reklama ► 


Reklama 


Aktuální novinky a videa

Colnago V5Rs nastavuje nový standard závodních kol
17.04.2025 | Kategorie: silniční
Colnago V5Rs je nejnovější závodní silniční kolo z dílny legendární italské značky, které vzniklo ve spolupráci s týmem UAE Team Emirates.
První letošní reportáž seriálu Prima CUP je venku!
16.04.2025 | Kategorie:
V sobotu 12. dubna jsme odstartovali sezónu na skvělém závodě Decathlon Hradec Králové, který přilákal neuvěřitelnou tisícovku nadšených účastníků!
Tisícovka závodníků si užila úvodní závod Prima CUPu
15.04.2025 | Kategorie: MTB
Seriál Prima CUP odstartoval letošní bikovou sezónu ve velkém stylu! První závod, který se uskutečnil v sobotu 12. dubna v Hradci Králové, přilákal tisícovku nadšených závodníků všech věkových kategorií.
Útok na Van der Poela během Paříž–Roubaix: Fanouškovi hrozí pokuta i vězení
15.04.2025 | Kategorie: silniční

Cyklista útok ustál a dojel si pro vítězství, ale případ má nyní dohru u policie a hrozí i soudní řízení.

Paříž-Roubaix 2025: Výsledky
13.04.2025 | Kategorie: silniční

Van der Poel tímto vítězstvím přidal osmý triumf v monumentálních klasikách a potvrdil svou dominanci v jarních závodech.

Paříž–Roubaix 2025: Kdy a kde sledovat
12.04.2025 | Kategorie: silniční
V neděli 13. dubna 2025 se uskuteční 122. ročník legendárního cyklistického závodu Paříž–Roubaix, známého jako „Peklo severu“.
Vif Eleven Head Cyklolive vstupuje do 15. sezony s velkými ambicemi
11.04.2025 | Kategorie: ostatní
Cyklistický tým má více než 120 závodníků všech věkových a výkonnostních kategorií. 
Tadej Pogačar se chystá na Paříž-Roubaix a legendy věří v jeho triumf
10.04.2025 | Kategorie: ostatní
Slovinský cyklista Tadej Pogačar se připravuje na svůj první start v legendárním závodě Paříž-Roubaix, známém jako "Peklo severu".
Novinky FOX 2026 v prodeji
08.04.2025 | Kategorie: MTB
Podívejte se na novinky značky FOX 2026.
Cyklistika s dětmi: Jak začít bezpečně a hravě radí fyzioterapeut z Nemocnice AGEL Český Těšín
07.04.2025 | Kategorie: ostatní
Cyklistika je jednou z nejoblíbenějších aktivit nejen dospělých, ale i dětí. Jak ale děti správně a bezpečně naučit jezdit na kole? Jak vybrat správné kolo a na co si dát pozor, aby jízda byla radostí, a ne hrozbou pro jejich zdraví?
» více novinek a videí