Datum vydání: 08.04.2022
Festka uvádí na trh společný projekt se zlobivým dítětem amatérské cyklistiky
Společnost FESTKA, český výrobce špičkových karbonových rámů pro jízdní kola, představuje spolupráci se zlobivým dítětem amatérské cyklistiky Glöriousem.
Matt Stanbury je týpek. Tento povoláním grafik a srdcem cyklista bourá na svém instagramovém účtu Glörious (nyní přejmenovaném na rock_n_donuts) představy o amatérském cyklistovi na prahu středního věku. Jeho počet fanoušků (aktuálně 38tis.) potvrzuje, že jeho přístup k cyklistice a alternativní image cyklisty hobíka se setkává s velkým ohlasem. Jeho láska ke koblihám, kterou proklamuje kde může, je přidrzlá výzva ve světě lidí, kteří počítají každou kalorii.
Vzhledem k tomu, že Mattovým nejoblíbenějším kolem je již mnoho let Festka, bylo jenom otázkou času, kdy s pražským výrobcem unikátních karbonových kol vznikne nějaký společný projekt. Řeč byla o návrhu designu na dresy, ale když Matt projevil zájem o gravelový model Scout, Festka mu dala zelenou, aby si design svého budoucího kola udělal sám.
Matt je velmi plodný tvůrce, takže místo jednoho návrhu jich během pár dní poslal rovnou pět. Jeden z nich šikovně pracoval s pop-artovými prvky, které okamžitě zaujaly uměleckého šéfa Festky Tomáše Hnidu: „Na design v pop-artovém stylu jsem myslel už dlouho, takže když s ním přišel Matt, srdce mi zaplesalo.”
Kontrastující plochy primárních barev v Mattově návrhu slouží jako dokonalé pozadí pro typické pop-artové tečkování, inspirované nesprávným soutiskem tiskařských desek. Design se lidem ve Festce líbil natolik, že se firma rozhodla jej nabídnout jako limitovanou edici i svým zákazníkům.
Když se Matta zeptáte prakticky na cokoli, můžete si být jisti zajímavou odpovědí. Téma designu pro jeho Scouta není žádnou výjimkou: „Pop-art bořil hranice a na svou dobu byl dost radikální. Já zas rád bořím hranice mezi zákusky a cyklistikou. Pop-art pracoval s parodií, a to co dělám já, je parodie na hobby cyklistiku. Pop-art se chytl, protože měl fór a prodával ho výraznými zářivými barvami. My jsme tady vytvořili pojízdnou pop-artovou galerii… a koblihostroj.”
Zákazníci, kteří si v současné době nepotřebují koupit nové kolo, ale Mattův design si jim líbí, mají možnost si pořídit na e-shopu Festky alespoň tričko, které pracuje s některými prvky z jeho grafického návrhu.
Edice je limitovaná počtem deseti kusů: jeden pro autora a devět na prodej. Na každém rámu budou drobné nuance v tečkování, takže každý kus bude trochu originál.
Zájemci o kola z projektu Festka vs. Glörious si mohou koupit samotný rámový set nebo si nechat od Festky postavit kompletní kolo. Vzhledem k tomu, že každý rám se bude vyrábět na objednávku, může firma i v tomto případě nabídnout zákazníkům geometrii na míru.
Rámová sada stojí 203.750 Kč. Cena celostavby se bude odvíjet od použitých komponentů. Festka nabízí balíček, který začíná na ceně 277.750 Kč.
Zdroj a foto: TZ Festka
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí