Málokterý tým se při Tour de Hongrie zviditelnil tak jako ATT Investments

Málokterý tým se při Tour de Hongrie zviditelnil tak jako ATT Investments

Datum vydání: 15.05.2023

ATT Investments se při Tour de Hongrie v konkurenci devíti týmů z úrovně World a stejného počtu z úrovně ProTeams zviditelnil tak, že se mu v tomto ohledu mohl rovnat málokterý z týmů. Matúš Štoček získal po úvodní etapě vrchařský dres, ten následně vyměnil za dres nejlepšího v bodovací soutěži.

V jedné ze dvou profilově nejtěžších etap se Márton Dina posunul na průběžné osmé místo v celkové klasifikaci, získal přitom bílý dres nejlepšího domácího závodníka a ten mu zůstal i po skončení závodu. V konkurenci dvaadvaceti týmů nechali za sebou cyklisté ATT Investments, kteří skončili na čtvrtém místě, osm týmů nejvyšší světové divize.

V Maďarsku šlo pro ATT Investments o jeden z nejprestižnějších závodů celé sezóny, protože to je jediný závod z kategorie ProTours, kterého by se měli zúčastnit. 

Kategorii odpovídala konkurence. Své sestavy sem poslaly i týmy z naprosté světové špičky jako UAE Emirates, INEOS Grenadiers, Soudal-Quick Step, Bora-hansgrohe či Bahrain Victorious. V jejich řadách bylo možno vysledovat špičkové jezdce, jakým jsou Egan Bernal, vítěz Tour de France a Giro d´Italia, Fabio Jakobsen, mistr Evropy, vítěz šesti etap na Grand Tours a vítěz bodovací soutěže na Vuelta a Espaňa, Sam Bennett, majitel deseti vítězných etap na Grand Tours a vítěz bodovací soutěže na Tour de France, Dylan Groenewegen, vítěz pěti etap na Tour de France, nebo Marc Hirschi, mistr světa v kategorii U23 či vítěz Valonského šípu atd.

Sestava špičkových světových sprinterů tu byla hlavně proto, že tři z pěti etap měly potenciál skončit hromadnou koncovkou. O konečném pořadí v soutěži jednotlivců ale měly rozhodnout dvě etapy profilově náročné, které obě končily na vrcholu stoupání. V prvním případě kratšího, ale velmi strmého, v druhém naopak dlouhého, ale pozvolnějšího.

V úvodní rovinaté etapě se dostal do úniku Matúš Štoček a vytěžil z toho červený dres nejlepšího vrchaře. V souboji dobré dvacítky špičkových sprinterů se Pavel Kelemen prosadil na 11. místo.

V druhé etapě zastoupil Matúše v úniku Daniel Turek a měl významný podíl na tom, že i po této etapě patřil slovenskému cyklistovi červený dres. Do sprinterského souboje tentokrát Pavel Kelemen nezasáhl, protože se citelně potloukl v pádu, v kterém se ocitl nezaviněně.

I v třetí etapě byl k vidění v denním úniku dres ATT Investments. Znovu to byl Matúš Štoček, který se do něj dostal aktivní jízdou, a po jejím skončení vyměnil červený dres za zelený nejlepšího v bodovací soutěži. Márton Dina ve strmém dojezdu obsadil 10. místo a v průběžném pořadí se posunul na 8. místo. Tím získal i bílý dres nejlepšího maďarského závodníka. Webové stránky závodu to označily za největší senzaci dne.

Ve čtvrté, taktéž profilově velmi náročné etapě, sice Márton Dina klesl na 17. místo, ale bílý dres udržel a zasloužil se o to, že v součtu tří nejlepších závodníků uhájil ATT Investments 4. místo v týmové soutěži. Matúš Štoček i nadále vedl bodovací soutěž.

Vše mělo vyvrcholit rovinatou etapou v Budapešti, ale povětrnostní podmínky vedly organizátory i týmy k dohodě, že riziko pádů je tak enormní, že bude nejlepším řešením etapu neutralizovat a jako konečné výsledky vyhlásit ty po čtvrté etapě.

Český kontinentální tým přijel do Maďarska s cílem být vidět aktivním pojetím závodění, pokusit se získat nějaké dílčí úspěchy na prémiích či v dílčích soutěžích a jako vrchol pokusit se dostat svého závodníka do první desítky konečného pořadí. 

Nejsmělejší cíl se sice v konečném účtování splnit nepodařilo, ale v průběhu se na této pozici Márton Dina objevil. V naplnění ostatních cílů byli cyklisté ATT Investments, jejichž sestavu tvořili ještě Jakub Otruba a Jiří Petruš, úspěšnější, než si bylo možno před závodem vůbec představit. Za svou aktivitu a dosažené výsledky byli odměněni 11 UCI body.

„Výkon a výsledky, kterých jsme dosáhli, jsou vysoko nad očekáváním. Pokud se vám podaří držet po celý závod některý z dresů doprovodných soutěží, být tři dny v úniku – a to jsme mohli být i počtvrté, kdyby nezafungovala hierarchie týmů – tak to už není náhoda, to je o výkonnosti a schopnostech. Samozřejmě škoda, že se Márton v předposlední etapě neudržel s nejlepšími, ale konkurence tu byla obrovská a pro něj to zároveň je velké povzbuzení a výzva do dalších významných etapových závodů, na které se chystáme. Kluci odvedli skvělou práci a za mě naprostá spokojenost,“ řekl majitel a manažer týmu Radim Kijevský, přičemž narážel na skutečnost, že těchto výsledků dosáhli cyklisté jeho týmu v konkurenci, kde existuje a realizuje se jasná hierarchie týmů a ta má nezanedbatelný vliv i na výsledky. 

„Náš výkon, výsledky a to, jak jsme byli v průběhu závodu vidět, mělo velký ohlas ať už u organizátorů Okolo Maďarska, tak organizátorů dalších zahraničních závodů, na které jsme pozváni,“ doplnil Radim Kijevský.

Druhá šestičlenná skupina ATT Investments závodila v Dánsku na dvou jednorázových závodech kategorie 2.1. Součástí velmi početného pelotonu byli v dresu dánské reprezentace i jezdci z WorldTeams.

V sobotu, kdy se značná část závodu odehrála na šotolinových, nezpevněných cestách, byl z ATT Investments poté, co i naše cyklisty postihly defekty, nejlépe klasifikovaným jezdcem Gert Kivistik na 20. místě. V neděli pak bylo dílem týmového úsilí výborné 7. místo Mihkela Räima, za které pobral 5 UCI bodů. Do dvacítky se na 17. místě vešel ještě Tomáš Jakoubek.  

Víkendový trojprogram ATT Investments dovršili tři zbylí jezdci na ŠKODA CUP Českém poháru v silniční cyklistice v Kyjově. Proti značné početní přesile soupeřů se Jan Kašpar prosadil na 8. místo z 98 startujících. V sedmidílném seriálu drží po čtyřech závodech 4. místo. 
 
Zdroj a foto: 
ATT Investments


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 


Reklama ► 






Reklama 


Aktuální novinky a videa

700 startujících v úvodním závodě ŠKODA Pražského MTB poháru v Motole!
01.04.2025 | Kategorie: MTB
Více než 700 startovních registrací evidoval online systém pro úvodní dva závody ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 v olympijském cross-country.
Turek slaví vítězství ve Velké Bíteši a ATT zkompletoval hattrick
01.04.2025 | Kategorie: silniční
Tradiční jarní klasika Velká Bíteš Brno Velká Bíteš odstartovala domácí silniční sezónu 2025 ve velkém stylu.
FOX 2026 34 SL - bezkonkurenční schopnosti pro moderní XC
31.03.2025 | Kategorie: MTB
Fox nově definuje možnosti horských kol s nízkým zdvihem a představuje zcela nový model 34 SL.
Canyon Neuron:ON AL – dostupný a schopný trailový e‑bike, který demokratizuje výkon
31.03.2025 | Kategorie: MTB
Canyon Neuron:ON AL je nový model elektrického horského kola s hliníkovým rámem a špičkovým pohonem Bosch Performance Line CX. 
Van der Poel ovládl E3 Saxo Classic 2025 suverénním sólem
29.03.2025 | Kategorie: silniční
Mathieu van der Poel potvrdil svou roli hlavního favorita a ve 41. ročníku klasiky E3 Saxo Classic předvedl dominantní výkon.
SRAM útočí na Shimano novými mechanickými T-Type sadami
27.03.2025 | Kategorie: MTB
Americký SRAM opět ukazuje, že konkurence ve světě cyklistických pohonů nikdy nespí. 
Pogačar mění plány: Místo E3 a Gent-Wevelgemu pojede Paříž-Roubaix
26.03.2025 | Kategorie: silniční
Tadej Pogačar opět překvapuje. Místo tradičních belgických klasik E3 Classic a Gent-Wevelgem si poprvé v kariéře vyzkouší legendární Paříž-Roubaix.
Úvodní závod ŠKODA Pražského MTB poháru v Motole se uskuteční 29. a 30. března
24.03.2025 | Kategorie: MTB
Sobota a neděle 29. a 30. března otevře domácí závodní scénu olympijského XCO v pražském Motole, kde se uskuteční úvodní dva závody již 13. ročníku volnočasového seriálu horských kol pro všechny věkové a výkonnostní kategorie cyklistů, včetně cyklistů s handicapem, ŠKODA Pražský MTB pohár 2025.
Chloé Dygert na Milan-San Remo s unikátním Aeroad CFR
24.03.2025 | Kategorie: silniční
Speciální MyCanyon lakování od světově uznávané italské umělkyně.
Nový Canyon Exceed je nejvšestrannější XC na trhu
24.03.2025 | Kategorie: MTB
Canyon přichází s novou generací modelu Exceed – legendárního závodního hardtailu, který dostal modernější geometrii, lepší komfort a více úložného prostoru.
» více novinek a videí