Datum vydání: 19.10.2023
Když Merida v roce 2018 poprvé představila SILEX, lidé si nebyli jisti, co si mají o tomto poněkud neobvykle vypadajícím kole myslet. Když však přehodili nohu přes rám a vyjeli na projížďku, byli ohromeni stabilitou, pohodlím a ovladatelností, kterou SILEX poskytuje.
Od té doby si kolo našlo své příznivce prakticky všude – jako specializovaný společník pro bikepacking a dobrodružství na kole, jako tréninkové kolo pro jízdu v drsných podmínkách i pro každodenní dojíždění – SILEX využívají v podstatě ke všemu.
Nový SILEX si zachovává veškerou tuto všestrannost, ale větší průchodnost plášťů až 700x45 mm ještě více zlepšuje pohodlí a trailové schopnosti. Aktualizovaná geometrie se vyznačuje zvětšeným dosahem (reach) a uvolněným hlavovým úhlem pro lepší stabilitu, zejména při zatížení jízdního kola výbavou a v drsnějším terénu.
Kratší, sportovněji vyhlížející hlavová trubka ve spojení s delší vidlicí zachovává tolik oblíbenou pohodlnou a jistotu vzbuzující jízdní pozici původního kola.
Kromě těchto změn dostala jak cenově dostupná kola s hliníkovým rámem, tak i výkonné karbonové varianty nové vedení kabelů WIRE PORT, které zajišťuje elegantní vzhled a zároveň zabraňuje odírání a drnčení kabelů. Všechna kola mohou být poháněna 1x nebo 2x pohonem, mohou být vybavena blatníky a na hliníkové rámy lze umístit také nosiče brašen.
Zvětšil se i průměr brzdového rotoru na 180 mm vpředu i vzadu pro lepší kontrolu při plném zatížení a u karbonových modelů podpořili rychlejší chlazení brzd technologií DISC COOLER.
S tím, jak SCULTURA ENDURANCE GR přebírá závodní schopnosti na šotolině, je SILEX díky svému zaměření na terén a dobrodružství připraven na epická dobrodružství více než kdy dříve, přičemž si zachovává osvědčené prvky, jako je několik montážních bodů na vidlici a rámu (celkem šest), a přidává i nové, jako například vnitřní vedení kabelů pro přední náboje s dynamem.
Díky změnám i zachovaným prvkům je nový SILEX nejen připraven pokračovat v „objevování neznámých cest“, ale také vám dává „svobodu objevovat“ ještě dál.
Kromě lehkých modelů se zdvihem 100 mm zaměřených především na rychlost a závody, nově představujeme také modely s označením BIG.NINE TR. Ty mají odlišné některé klíčové prvky, jako je zdvih vidlice 120 mm, agresivnější pláště a teleskopická sedlovka pro jistější pozici na kole při sjezdu.
Zdroj a foto: TZ Merida
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí