Datum vydání: 23.10.2023
Bianchi zveřejnilo aktualizaci modelu Specialissima. Je to více všestranný stoupací stroj než kdy předtím, ale nenechte se zmást slovem "všestranný".
Nový Specialissima se nyní dodává ve třech různých variantách rámové sady, přičemž nejvyšší model Reparto Corse (RC) váží ve velikosti rámu 55cm super nízkých 6,6 kg.
Modely Bianchi Specialissima RC a Bianchi Oltre RC patří na vrchol nabídky silničních závodních kol kultovní italské značky. Obě kola se posouvají do univerzálnějšího teritoria, ale stále si zachovávají specifičnost. Rámová sada Oltre je pro většinu z nich volbou, když je silnice rovná a terén zvlněný. Rám má spíše aerodynamickou a robustní konstrukci, která zvládne i nějaké to stoupání. Naproti tomu Specialissima je kolo pro lezce, ale nyní se může pochlubit aerodynamickými vylepšeními.
"Zatímco předchozí Specialissima potřebovala sklon 8,8 %, aby poskytla profesionálním závodníkům výhodu, Reparto Corse tuto hranici snížilo na 6 %." Díky této snížené hranici je výkon kola dostupný i na amatérské úrovni, nejen na World Tour, říká Bianchi.
Pokud to vezmeme ve wattech, nová Specialissima poskytuje 8,7sekundový náskok před sportovcem, který při stoupání o 6 % vyprodukuje 200 wattů. Na rovném terénu se výhoda při výkonu 200 wattů zvyšuje na 31,19 sekundy.
Známé tvary z modelu Oltre RC
Nový model Bianchi Specialissima si bere inspiraci z modelu Oltre RC. Vidlice je integrovaná stejně jako u Oltre RC a sedlovka ve tvaru D také. Oba nabízejí aerodynamické zlepšení, aniž by zvyšovaly hmotnost nebo obětovaly účinnost.
Zadní část kola Bianchi Specialissima se od modelu Oltre RC výrazně liší. Konstrukční tým se pustil do výroby velmi jemných svislých vzpěr a štíhlejších vodorovných vzpěr. Hlavová trubka však získala trochu materiálu pro lepší aerodynamiku. Jedinečná povrchová úprava modelu Specialissima RC ušetřila dalších 40 gramů ve srovnání s jinými povrchovými úpravami.
Geometrie a velikosti
Rám Bianchi Specialissima je k dispozici ve velikostech 47, 50, 53, 55, 57 a 59 pro všechny tři verze se specifickou aero sedlovkou ve třech různých délkách podle velikosti rámu.
Integrace komponentů
Aby Bianchi Specialissima vypadala co nejjednotněji, přidal konstrukční tým několik jedinečných integrovaných komponentů, které zároveň přinášejí aerodynamické výhody.
Integrovaná řídítka RC jsou plně karbonová a jsou k dispozici v pěti délkách. Bianchi uvádí, že řídítka váží pouhých 330 gramů ve verzi 110 × 380 mm.
Řídítka RC mají zdvih 73 mm, svěšení 125 mm a dvoustupňový náklon. Kokpit je kompatibilní s vnitřním systémem vedení kabelů Acros. Řídítka Specialissima RC jsou kompatibilní i s ostatními verzemi Specialissima: Pro a Comp.
Tři možnosti sestavení modelu Specialissima
Bianchi Specialissima RC
Tento model je nejvyšší verzí modelu Specialissima určenou pro profesionály z World Tour a jezdce, kteří hledají podobný výkon. Je vybaven vysoce výkonnými komponenty Bianchi, včetně řídítek Specialissima RC, kol Reparto Corse 33R a sedla RC139. Řazení je možné zvolit buď 12rychlostní Shimano Dura-Ace, nebo SRAM RED. Specialissima RC je k dispozici pouze v jednom barevném provedení s minimálním nátěrem, aby se ušetřilo dalších 40 gramů hmotnosti.
Specialissima Pro
To, co by většina označila za praktickou špičku, má stejný aerodynamický kokpit jako Specialissima RC a je vybaveno technologií CV od Bianchi, která eliminuje vibrace. Specialissima Pro má kola Velomann Palladium a sedlo Velomann Mitora Hyper 139 mm. Řazení je osazeno buď 12rychlostní sadou Shimano Ultegra, nebo SRAM Force. K dispozici je ve dvou matných barevných provedeních: Metallic Celeste s černými karbonovými akcenty a Mystic Grey s černými karbonovými akcenty.
Specialissima Comp
Všechny špičkové technologie, ale s různými změnami komponentů, aby byly pro jezdce přístupnější. Model Comp je vybaven koly Velomann Palladium a sedlem Mitora H1 139 mm. Osazení je buď 12rychlostní Shimano Ultegra/105, nebo SRAM Rival. K dispozici je ve dvou lesklých barevných provedeních: Bianchi Celeste a Graphite.
Ceny a dostupnost
Ceny jednotlivých verzí ještě nebyli oznámeny, kola by se měla dostat do prodeje začátkem října letošního roku.
Více informací na www.bianchi.com
Zdroj: Filip Karásek - Tým CykloRepublic, foto Bianchi
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí