Test: Mio Cyclo ™ 200

Test: Mio Cyclo ™ 200

Datum vydání: 23.09.2015

Značka Mio koncem léta přivítala v řadě cyklistických navigací Cyklo nový kousek s názvem Mio Cyclo ™ 200, který jako nejnižší z řady startuje na velice zajímavé ceně 4 990 Kč. My jsme jí pro vás s velikým nadšením měsíc testovali a nyní vám přinášíme naší recenzi. 

Mio Cyclo ™ 200 je dodávaná s předinstalovanými mapami OpenStreetMaps a další řadou zajímavých funkcí pro jízdu na kole zpestřujících.

Rozbalení a příprava

Po rozbalení navigace nečekejte obvykle zdlouhavé pročítání návodu a s tím související nelehké nastavení nebo komplikovanou montáž. Samotná navigace je velice snadno sestavitelná, ovladatelná a přehledná, tudíž splňuje požadavky úplného začátečníka.

Systém nám v prvním kroku nastavení nabídne druh jazyka, ve kterém bude dále pracovat. Vše si krok za krokem nastavíme, včetně založení našeho profilu. Během minuty je navigace připravená k použití. Podobně, tedy velice snadno a rychle, přiděláme držák na kolo. Díky dvěma plastovým stahovacím páskám je držák na pevno připevněn k řídítkám.

Navigace je stabilní a neobsahuje žádné části, u kterých by hrozilo ulomení či upadnutí. Vodotěsnost je samozřejmostí (IPX5).  
 

Funkce? Opravdovým překvapením

Jsme velice překvapeni vedlejšími funkcemi navigace jako je Surprise Me™, Důležitá místa pro cyklisty (POI) nebo Kde jsem. Nejvíce nás bavila funkce Surprise Me™, která nám náhodně vybere „jako překvapení“ tři druhy tras za předpokladu, že si kritéria (čas nebo kilometry) určíme sami. Trasu si vybereme podle nabízených možností a náročnosti trasy. Nevšedním zpestřením je i funkce i POI, jenž nás dovede k nejbližší restauraci, cyklistickému obchodu nebo k policejnímu či zdravotnickému středisku.

V přístroji si snadno vyhodnotíte i data z jízdy a pokud by pro vás tento souhrn nebyl detailní, je zde možnost připojení navigace k počítači, kde lze informací získat daleko více, včetně sdílení dat na sociální sítě.
 

Ovládání a možnosti

Správu navigace najdete v hlavním menu, není třeba tápat. Tlačítka jsou úměrná velikosti prstů a i při technicky náročnější jízdě v terénu se nemusíte bát, že by jste nemohli navigaci ovládat a přístroj přenastavit. Zvukový signál při změně trasy vás bezpečně a včas několikrát upozorní, tudíž je téměř nemožné odbočku přehlédnou a následně přejet.

Na „Přístrojové desce“ se vám automaticky zobrazují základní informace o rychlosti a průměrné rychlosti, ujeté vzdálenosti, čase, o počtu spálených kalorií, maximální rychlosti, přesné vzdálenosti další odbočky, poznatcích o nadmořské výšce a o datech hodnotících kvalitu jízdy. V panelu můžete též nahlížet do mapy a trasy jízdy, kterou je možné přibližovat, oddalovat a prohlížet jako na klasickém touch displeji.

Ikona „Navigovat“ se stane zaručeně nejpoužívanější, jelikož nabízí to, co od navigace jako uživatel primárně očekáváme. Kromě možnosti nastavení základní adresy domova, je zde možnost volby trasy, kterou můžeme opět absolvovat, bodu zájmu (POI) nebo návrat na začátek naší trasy. Podobně využitelná je i fukce „Trasy“.

V sekci „Historie“ máme kompletní přehled našich jízd včetně podrobnějších dodatků. Mimo to se dozvíme konečné výsledky ze „Základní desky“, jako jsou zmapovaná trasa jízdy, graf rychlosti a nadmořská výška. Dokladem je i „Celkový přehled“, který si vyhodnotíme. Kromě celkového přehledu máme k dispozici i data den po dni, týdnu, měsíci nebo roce.

Součástí hlavního menu je i tlačítko „Surprise Me™“, kterou jsme popsali výše.

V sekci „Nastavení“ přizpůsobujeme navigaci našim nárokům. Výhodou je možnost vytvoření různých profilů uživatelů, kteří si ji mohou nastavit dle individuálních požadavků. Nejedním překvapením pro nás byla volba nastavení „Trasování“ podle typu terénů a dokonce pro tři druhy kol.
 

Shrnutí

Navigaci bychom zařadili do střední škály v porovnání s konkurenčními přístroji. Její předností je poměr mezi kvalitou a cenou. Za necelých 5 000 korun navigace nabízí kvalitní funkce a možnosti s jednoduchým uživatelským rozhraním, což podobné typy navigací v této cenové variantě neposkytují. Kladně hodnotíme výdrž baterie, jenž v plném nasazení vydrží déle jak 10 hodin. Co se týče velikosti displeje - 
3,5“, ten je přehledný a jeho grafika odpovídá cenové relaci, do které spadá. Obsah displeje je čitelný jak na přímém slunci, tak při samotné jízdě.

Model Mio Cyclo ™ 200 se prodává pouze v jedné barevné variantě a to tmavě šedé metalíze. 

Mio Cyclo ™ 200 jsme testovali necelý měsíc a kromě její vyšší hmotnosti (146 g) jí nemáme co vytknout a vřele jí můžeme doporučit všem nadšeným amatérským i profesionálním jezdcům.

---

Kompletní informace o navigaci naleznete na internetových stránkách Mio.

Seznam prodejců cyklonavigací naleznete zde.



Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 


Reklama ► 






Reklama 


Aktuální novinky a videa

700 startujících v úvodním závodě ŠKODA Pražského MTB poháru v Motole!
01.04.2025 | Kategorie: MTB
Více než 700 startovních registrací evidoval online systém pro úvodní dva závody ŠKODA Pražského MTB poháru 2025 v olympijském cross-country.
Turek slaví vítězství ve Velké Bíteši a ATT zkompletoval hattrick
01.04.2025 | Kategorie: silniční
Tradiční jarní klasika Velká Bíteš Brno Velká Bíteš odstartovala domácí silniční sezónu 2025 ve velkém stylu.
FOX 2026 34 SL - bezkonkurenční schopnosti pro moderní XC
31.03.2025 | Kategorie: MTB
Fox nově definuje možnosti horských kol s nízkým zdvihem a představuje zcela nový model 34 SL.
Canyon Neuron:ON AL – dostupný a schopný trailový e‑bike, který demokratizuje výkon
31.03.2025 | Kategorie: MTB
Canyon Neuron:ON AL je nový model elektrického horského kola s hliníkovým rámem a špičkovým pohonem Bosch Performance Line CX. 
Van der Poel ovládl E3 Saxo Classic 2025 suverénním sólem
29.03.2025 | Kategorie: silniční
Mathieu van der Poel potvrdil svou roli hlavního favorita a ve 41. ročníku klasiky E3 Saxo Classic předvedl dominantní výkon.
SRAM útočí na Shimano novými mechanickými T-Type sadami
27.03.2025 | Kategorie: MTB
Americký SRAM opět ukazuje, že konkurence ve světě cyklistických pohonů nikdy nespí. 
Pogačar mění plány: Místo E3 a Gent-Wevelgemu pojede Paříž-Roubaix
26.03.2025 | Kategorie: silniční
Tadej Pogačar opět překvapuje. Místo tradičních belgických klasik E3 Classic a Gent-Wevelgem si poprvé v kariéře vyzkouší legendární Paříž-Roubaix.
Úvodní závod ŠKODA Pražského MTB poháru v Motole se uskuteční 29. a 30. března
24.03.2025 | Kategorie: MTB
Sobota a neděle 29. a 30. března otevře domácí závodní scénu olympijského XCO v pražském Motole, kde se uskuteční úvodní dva závody již 13. ročníku volnočasového seriálu horských kol pro všechny věkové a výkonnostní kategorie cyklistů, včetně cyklistů s handicapem, ŠKODA Pražský MTB pohár 2025.
Chloé Dygert na Milan-San Remo s unikátním Aeroad CFR
24.03.2025 | Kategorie: silniční
Speciální MyCanyon lakování od světově uznávané italské umělkyně.
Nový Canyon Exceed je nejvšestrannější XC na trhu
24.03.2025 | Kategorie: MTB
Canyon přichází s novou generací modelu Exceed – legendárního závodního hardtailu, který dostal modernější geometrii, lepší komfort a více úložného prostoru.
» více novinek a videí