Datum vydání: 10.09.2022
Český výrobce jednostopých vozíků za kolo Kolofogo vybavil svůj nejlehčí model větším kolem, což ještě vylepšuje jeho jízdní vlastnosti v terénu.
Zároveň nechal zeštíhlet kyvnou vidlici a vybavil ji ještě jedním úchytem pro tlumič, díky čemuž mají teď bikeři možnost volit mezi dvěma různými módy pružení.
Nový model Tahoe Air 24 je - jak už název napovídá - vybaven 24tipalcovým kolem. Všechny ostatní modely jsou osazovány 20tipalcovými koly.
"Dvacet palců je v téhle branži letitý standard, výš nikdo nešel a nutno dodat, že ani nebyl ani důvod," říká šéf firmy Pavel Černý.
"Dvoukoláky už by s většími koly vypadaly spíš jako invalidní vozíky, navíc by to jejich jízdní vlastnosti nijak nevylepšilo, naopak, jen by byly neskladnější."
V Kolofogo se to ale rozhodli vyzkoušet.
"Děláme stroje do terénu a řešíme jen jedno kolo," vysvětluje Černý.
S nápadem prodloužit kyvku a vyzkoušet větší kolo prý přišli zákazníci.
"Naši zákazníci jsou pro nás ti největší vizionáři, to oni u nás popohánějí vývoj," směje se Černý.
"Tlačil nás do toho už náš úplně první klient z Německa, dělali jsme pro něj delší kyvnou vidlici, kterou nadšeně testoval. Ale vážně jsme to začali brát teprve před rokem, zkoušeli jsme dokonce 26tipalcové kolo," říká šéf Kolofogo.
Jenže to už bylo přece jen moc velké.
"Vypadalo to ďábelsky, zvlášť ve spojení s bikem osazeným stejně velkými, tj. 26tipalcovými koly," přiznává Černý.
Hlavně se ale už nijak zvlášť neměnily jízdní vlastnosti.
"Kyvka se prodloužila na maximum, všechno fungovalo, ale z vozíku se stalo monstrum. Hlavně pocitově to bylo moc," směje se Černý.
Naproti tomu varianta s kolem o velikosti 24 palců vykázala nejen sympaticky zanedbatelný rozdíl v rozměrech vozíku, ale přesvědčila i lepšími jízdními vlastnostmi.
"Je to znát - přehoupne se to fakt snáz přes cokoliv a pěkně to odvaluje. Je to varianta pro všechny, kteří rádi bloudí i ne úplně sjízdnými lesními stezkami," líčí Černý.
Český výrobce cyklovozíků Kolofogo se specializuje na jednokolové, terénní verze. Na trhu je od roku 2016 a vozíky od té doby dodal do mnoha zemí, včetně Spojených států nebo Austrálie. Výroba sídlí v Proseči u Skutče v Pardubickém kraji.
Zdroj a foto: Kolofogo
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí