Datum vydání: 14.04.2021
Cyklistické pop-up akce organizované během pandemie COVID-19 komunitním cyklistickým sdružením Rubber N’ Road pomohly značce FESTKA dostat se na newyorský trh.
Sdružení cyklistů s názvem Rubber N’ Road bylo založeno během pandemie COVID-19 newyorskými cyklisty Gilem Lavim a Maxem Davisem jako e-commerce platforma a pořadatel cyklistických pop-up akcí a jako způsob propojení Newyorčanů s nově vznikajícími nezávislými globálními cyklistickými značkami, včetně českého výrobce špičkových karbonových rámů pro silniční kola FESTKA. Lavi a Davis navázali partnerství se společností Volvo Cars USA pro pořádání akce v prostorách Volvo Cars Manhattan, stěžejního prodejního salónu automobilky, které komunitě nabízejí moderní a prostorné prostředí k setkání a které jsou příhodně umístěné pouze jeden blok východně od zelené cyklostezky na západní straně Manhattanu (West Side Bike Path Greenway). Newyorčané si tak nyní mohou naživo prohlédnout, osahat a vyzkoušet si jízdní kola a vybavení, které se jim dříve mohlo zdát nedosažitelné.
„Jakmile se na podzim zmírnila opatření proti COVID-19, chtěli jsme najít způsob, jak poskytnout naší komunitě cyklistický zážitek jako nikdy předtím. Rozhodli jsme se v New Yorku uspořádat cyklistické pop-up akce v partnerství se značkou Volvo, a to společně s těmi celosvětově nevýznamnějšími cyklistickými značkami vyrábějícími na zakázku, a umožnit tak lidem se s touto kulturou propojit,“ říká Gil Lavi, spoluzakladatel sdružení Rubber N’ Road.
„Do města jsme přivezli kola, která nikdy nikdo předtím neviděl. FESTKA Scalatore Mummy bylo jedno z těch nejzajímavějších. Trhu jsme představili oblečení a doplňky od značek, které nabízejí úroveň kvality, jaká zde nikdy nebyla k dispozici, a vystavili jsme špičkové komponenty s neuvěřitelným smyslem pro krásu a design.“
Široce otevřená plocha v salónu Volvo poskytuje dostatek prostoru, který lidem navzdory COVIDU dodal pocit pohodlí, na rozdíl od mnoha newyorských prostorů a obchodů, které buď pozastavily provoz, nebo jsou malé a musely omezovat počet zákazníků s ohledem na udržování odstupu mezi lidmi. Během 3 dnů navštívilo akci přes 700 hostů.
Tato první akce byla tak úspěšná, že se Rubber N’ Road rozhodli uspořádat další, avšak s některými překvapivými změnami, jako bylo umístění akce do 30. patra výškové budovy Park Avenue s možností účasti pouze po předchozí domluvě. Cyklistika se nyní opět dostává do centra dění v srdci New Yorku, a to každou dubnovou neděli, kdy Rubber N’ Road představují novou verzi série akcí NYC Cycling Pop Up Series. Tato akce zahrnuje představení jarních novinek a první uvedení nových produktů od nejluxusnějších světových cyklistických značek na globální trh, a to opět včetně značky FESTKA.
„New York byl vždy místem určujícím trendy pro luxusní prémiové značky, umění a design. Jsme rádi, že jsme v Rubber N’ Road našli tak skvělého partnera a že máme možnost předvést naše nová kola Newyorčanům prostřednictvím jejich unikátních pop-up akcí,“ říká Michael Moureček, spoluzakladatel značky FESTKA.
„Za normálních okolností bychom jen těžko hledali příležitost představit naše kola na Manhattanu a pravděpodobně by nebylo ani možné takové pop-up eventy zorganizovat, zcela jistě ne v těchto atraktivních prostorách. Pandemická situace nám tedy vlastně tímto způsobem pomohla.“
„Pro mne byla volba značky FESTKA, jako našeho partnera, velmi snadná. FESTKA vyrábí ty bez diskuze nejkrásnější kola na světě. A navíc je zde v mém osobním případě také hluboké citové pouto. Můj otec se narodil v Ústí nad Labem v České republice. Když byl ještě malý, tak se s rodinou v 50. letech odstěhovali do Izraele. V Izraeli se nadchnul do cyklistiky,“ říká Gil Lavi.
Obchody s jízdními koly a trh s jízdními koly v USA a New Yorku
Většina obchodů s jízdními koly v Americe je v současné době svázána s jednou mainstreamovou značkou. I když tyto obchody mohou mít v nabídce i další značku druhé kategorie, kterou primární značka nevnímá jako hrozbu, pouze 25 % obchodů s jízdními koly v USA je schopno prodávat kola od více než jedné mainstreamové značky, a pouze 7 obchodů s jízdními koly napříč všemi státy USA je schopno mít v nabídce jízdní kola od všech 4 hlavních značek na tomto trhu.
V posledních 5 letech použila ve městě New York City jedna z hlavních značek jízdních kol své finanční zdroje a sílu k eliminaci místních maloobchodníků a otevření téměř 10 vlastních obchodů. Další hlavní značka se rovněž neostýchala využít agresivní taktiky. Na rozdíl od své konkurence se rozhodla neumístit své vlastní logo na obchody s jízdními koly, které nyní vlastní, ale raději si ve znaku obchodů ve vlastnictví společnosti ponechala místní tváře a jména nebo je vytvořila.
„To způsobilo, že je cyklistický trh města New Yorku, které je jedním z nejrozmanitějších měst na světě a extrémně kosmopolitním místem, z velké části ovládán pouze dvěma silnými značkami. New York je o individualismu, oslavování rozdílů a skutečné autentičnosti. Naše cyklistická komunita je tak bohatá a úchvatná. Mysleli jsme si, že si zasloužíme něco lepšího, a to bylo důvodem pro založení Rubber N’ Road,“ vysvětluje Gil Lavi.
„Trh v USA je pro nás z hlediska potenciálu velmi zajímavý, protože je tam dobře zakořeněná kultura nechat si stavět kola na zakázku,“ dodává Michael Moureček.
Příběh Rubber N’ Road
Gil a Max založili Rubber N' Road během pandemie COVID-19. Po letech zkušeností s prací a poradenstvím pro řadu velkých značek v odvětví cyklistiky měli tito dva Newyorčané pocit, že nastal čas vytvořit nový způsob, jak pomoci místní cyklistické komunitě. Zatímco Gil směruje rytmus a kreativitu globální cyklistické komunity, Max je znalcem newyorské silniční cyklistiky, neboť se zde narodil, jen pár kroků od Central Parku, a v průběhu let pomohl v tréninku a rozvoji mnoha cyklistům. Dohromady vytvářejí unikátní cyklistické zážitky, které předtím nebyly v New Yorku možné.
Pomocí Rubber N' Road se Max a Gil rozhodli přinést nové alternativy ke zvyklostem cyklistického průmyslu, jako je používání třpytivých barev k zakrytí ne zcela ideálních výsledků práce dodavatelských řetězců a samotných produktů. Místo toho se zaměřují na propagaci a zastupování rozvíjejících se nezávislých cyklistických značek, které jsou odpovědné za své vlastní výrobní procesy a vývoj produktů.
Od samého začátku se Gil a Max stali součástí cyklistického odvětví, aby nadchli lidi ke sportu ve formě silniční cyklistiky a jízdě na gravel kolech. Tato cesta stále pokračuje díky Rubber N' Road, kteří se zaměřují na poskytování osobního zákaznického servisu cyklistické komunitě a kurátorovaný výběr produktů, které cyklistům umocňují zážitek z jízdy.
Jarní cyklistické pop-up akce propojí New York s globální cyklistickou kulturou
Událost, která nově definovala cyklistickou kulturu New Yorku v roce 2020, se opět do New Yorku vrací i v roce 2021. Akce bude letos na jaře každou neděli v termínech od 4. do 25. dubna znovu poskytovat newyorské cyklistické komunitě novou příležitost spojit se s globální cyklistickou kulturou a vyzkoušet si nové cyklistické produkty a vybavení z celého světa. Tyto pop-up akce spojuje komplexní komunitní přístup s prémiovými nezávislými značkami v bezkonkurenčním fyzickém prostředí.
The Rubber N’ Road NYC Spring Pop Up je třetí akcí v pořadí s novinkami, které přilákají cyklisty všech úrovní a ze všech disciplín napříč územím tří sousedních států (www.instagram.com).
Bude zde představena světová špička z řad silničních kol a univerzálních gravel biků od značek jako jsou Factor, Festka a Ritte, společně s prémiovým cyklistickým oblečením od značek BBUC, Isadore, MAAP, a Q36.5. K dispozici budou helmy a sluneční brýle od značek Kask a KOO. Za laskavého přispění Volvo Cars USA bude jako pozornost pro všechny hosty přichystána káva a švédské pečivo zdarma.
Zdroj a foto: TZ Festka
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí