UCI pracuje na regulaci doprovodných vozů a motocyklů
Komisař Mezinárodní cyklistické unie (UCI) Ingo Rees vyjádřil pochybnosti nad bezpečnostními opatřeními, která přicházejí v souvislosti se smrtí belgického jezdce Antoineho Demoitiého. Demoitié podlehl zraněním hlavy, které utrpěl na klasice Gent-Wevelgem.
„Nemůžete to srovnávat s fotbalovým utkáním. Hlavním problémem je, že jde o pohyblivý sport, ve kterém se může stát cokoliv,“ uvedl pro média Rees.
V reakci na incident požaduje několik jezdců, aby byl regulován počet aut a motocyklů, neboť nehody s doprovodnými vozy jsou stále častější.
„Domnívám se, že UCI je na dobré cestě k regulaci doprovodů, která také zahrnuje tréninkové okruhy a informační schůzky pro jezdce. Jako komisaři máme na starosti dohled a koordinaci s organizátory, šéfy týmů a jezdci během závodu,“ dodal Rees.
Prvním krokem je stanovený limit motorek na belgickém závodě Tři dny De Panne, kde organizátoři povolili doprovodných motocyklů pouze 25. Konečné číslo zahrnuje fotografy, policisty, komisaře UCI a cyklistické rozhodčí.