Stevens IZOARD PRO 2020 - Návod na pro-karbon za „padesát-sedm“

Stevens IZOARD PRO 2020 - Návod na pro-karbon za „padesát-sedm“

Datum vydání: 18.06.2020

Zakázkové stavby v dnešní době jen tak někdo nenabízí. A mezi většími výrobci to platí dvojnásob. Německý Stevens je v tomto ohledu malým unikátem.


Když si chcete pořídit opravdu nekompromisní, nejdražšími komponenty nastrojenou silnici od výrobce z Hamburku, zavítáte právě do „custom“ programu. Ale co když toužíte po nejlepší hotovce? Potom má Stevens odpověď ve jménu Izoard – top karbonovém modelu, pojmenovaném po legendárním průsmyku.
 

 

Otisknout na svůj model jméno, odkazující na stoupání průsmykem Col d'Izoard, ležící v nadmořské výšce 2 360 metrů nad mořem, to chce odvahu. Místo, které vytvořilo dramatické pozadí v několika ročnících Tour de France má v sobě něco nadpřirozeného. Může na průsmyk a události odkazovat kolo, startující již na částce 52 tisíc? To zkusíme zjistit právě dnes, s prostřední variantou Izoardu 2020 – tedy té s přídavkem Pro. Za ní si majitel připlatí pouze 5 000 Kč. Karbonový základ „SL Fiber“ je totožný a není tomu jinak ani u vrcholného Izoard Pro Disc. Jak tedy dnešní představovaná silnice napovídá, jde o klasiku klasik – tedy o verzi s ráfkovými brzdami - jedinou, mezi letošními Izoardy. Stoupence čelistí může navíc hřát, že jejich kolo je tím nejlehčím z nabídky – 7,6 kg vs. 8,0 kg u Izoardu Pro Disc.
 

 

Oku na první pohled neunikne hned několik doslova mohutných částí rámu. Mluvíme především o objemném středovém pouzdru, na jehož rozměr zdatně navazuje neméně štědrá spodní rámovka. Ostatně ani hlavová trubka není subtilní. Nejeden by si mohl myslet, že není kónická. Až detailní pohled na lehké zúžení přímo u horní části, kde vyčnívá hlavové složení, prozradí, jaká je pravda. Kónická (tapered) nakonec není jen hlavovka. Stevens konstrukční řešení zavádí na několika svých modelech též ve spodní části sedlové trubky. Když kužel hlavy pracuje pro pevnost, v případě sedlovky pro zvýšení komfortu. Spojení s uhlíkovým vláknem obojí pouze podpoří. A že je ze stejného materiálu i vidlice, zakončená patkami pro klasickou 9 mm osu, nikoho nepřekvapí.
 

 

Na lehce konzervativní vlně ráfkových brzd ještě chvíli zůstaňme. Snahou vybočovat se nesnaží ani geometrie. Sklon hlavové trubky u nejmenší rámové velikosti začíná na 72° a končí u 73°. Opačným směrem jde sedlovka, a to od 74,5° po 73°. To všechno se děje mezi šesti různými velikostmi, od 50 do 62. Definované úhly ve spojení s poměrně krátkou zadní stavbou Izoardu propůjčují charakter kola, které se nebojí žádných sklonů, chce jet vpřed a ač je jeho ovládání živé a briskní, přináší jezdci nevídanou jistotu. Samozřejmě, s dražším vybavením by šlo ušetřit další gramy, jejichž úbytek by se projevil v úspoře energie při dlouhých stoupání, ale my zde mluvíme o volbě rozumné investice. Ostatně, zajímavého mixu výkonu za danou cenu si bude letos opět dopřávat i tým TJ Favorit Brno.
 

 

Pojďme se přesunout k osazení. Za nás dělá část charakteru Izoardu především vychvalovaný set zapletených kol Fulcrum Racing 600. Už z loňského modelu totiž víme, že vynikají špičkovou setrvačností a navíc se díky své konstrukci pyšní vysokou mírou tuhosti. Jde o set, jenž přežije bez pochyb i mnoho projetých výmolů.
 


Zmíněné setrvačnosti přidávají i 25 mm široké pláště od Continentalu. Celá kola jsou jednoznačně silnou stránkou Izoardu. V ohledu váhy trochu zaostává sada pohonu Shimano Ultegra. Mírný neduh ale překonává její precizní mechanická funkčnost, kdy převody padají přesně tam, kam mají, a to s jistou odezvou.
 


Však v této cenové kategorii lépe těžko vybereme, než tyto osvědčené semi-kompakty se dvěma převodníky, spojené řetězem s 11-ti rychlostí kazetou. Ostatně ze stejné sady jsou i ráfkové brzdy, k nimž si vedení nachází cestu vnitřkem rámu. Kokpit a posed tradičně zastupuje vlastní značka komponentů německého výrobce – Oxygen.
 


Jde o kombinaci řady Scorpo Aero a Scorpo Road, při pohledu na řídítka s představcem. Sedlovka Scorpo je dokonce karbonová, což ve spojení se subtilním průměrem 27,2 mm přidává na kýženém pohodlí a tím i širším spektru použití celého kola. Míra komfortu jezdce rozhodně překvapí, protože s pohledem na mohutný rám Izoard působí, že jen tak nějakou jezdeckou chybu a špatné čtení vozovky neodpustí.

 

Zajímavá cenová politika značky Stevens je plně přítomna i u nejvyššího silničního modelu v nabídce. Výrobce z Hamburku, jakoby vzkazoval konkurenci, že v umění stavět kola, která budou na vysoké úrovni, ale zároveň cenově dostupná, drží stále jedny z nejvyšších příček. A to je dobře, protože mít v minulosti ve stáji taková jména, jako je Mathieu van der Poel, by nejeden odrazil vzhledem k prestiži i na výsledné ceně.

 

Další informace na www.stevens-bikes.cz

Dovozce do ČR a SR: CYKLOŠVEC s.r.o. www.cyklosvec.cz

 

Zdroj a foto: TZ Martin Kuška


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 


Reklama ► 






Reklama 


Aktuální novinky a videa

Nastavení vidlice a tlumiče Fox
20.12.2024 | Kategorie: MTB
Sebedražší a sebelepší odpružení Vám nebude správně fungovat a dělat radost, pokud podceníte jeho základní nastavení.
Styl a pohodlí v jednom. Brýle Nandej Action Wide na každé dobrodružství
18.12.2024 | Kategorie: Testy
Měli jsme možnost vyzkoušet brýle Nandej - model Action Wide, který je širší a větší než většina ostatních modelů, což přesně odpovídá trendům této doby.
Test trenažéru Garmin Tacx Neo 2T
14.12.2024 | Kategorie: Testy
Garmin Tacx Neo 2T patří mezi nejmodernější cyklistické trenažéry na trhu a nabízí široké spektrum funkcí pro efektivní indoor trénink.
Nový cyklistický fenomén: Colnago Y1Rs, kolo Tadeje Pogačara
13.12.2024 | Kategorie: silniční
Italská značka Colnago představila své nové závodní kolo Y1Rs, na kterém bude jezdit Tadej Pogačar a tým UAE Team Emirates.
Pogačar chce v roce 2025 obhájit duhový dres i vítězství na Tour de France
12.12.2024 | Kategorie: silniční
Úřadující mistr světa Tadej Pogačar na tiskové konferenci ve španělském Benidormu poodhalil své závodní plány na rok 2025.
Kola s vlnitým profilem – Equator představuje svou novinku kola WAVY za zaváděcí cenu do konce roku
11.12.2024 | Kategorie: Komerční sdělení
Český Equator představením titanových kol zdaleka nekončí a před Vánocemi uvádí na trh zapletená kola s vlnitým ráfkem příhodně nazvaná Wavy.
Lefevere na konci roku opustí roli šéfa týmu Soudal Quick-Step
11.12.2024 | Kategorie: ostatní
Cyklistická stáj Soudal Quick-Step oznámila, že Patrick Lefevere 31. prosince 2024 odstoupí z pozice generálního ředitele.
Tom Pidcock mění tým, kola Pinarello si však ponechá
10.12.2024 | Kategorie: ostatní
Britský cyklista Tom Pidcock, známý svou všestranností a úspěchy na horských kolech i v cyklokrosu, udělal významný krok ve své kariéře – od roku 2025 bude závodit za tým Q36.5. 
Wout van Aert plánuje pouze šest startů v cyklokrosové sezóně, světový šampionát vynechá
10.12.2024 | Kategorie: cyklokros
Belgický cyklista Wout van Aert, trojnásobný mistr světa v cyklokrosu, oznámil svůj zimní program.
AKCE TÝDNE: Nejvýhodnější týdenní nabídky (9.12-15.12.2024)
09.12.2024 | Kategorie: ostatní, akce týdne
Připravili jsme pro vás přehled nejlepších slevových akcí, které tento týden cyklistika nabízí!
» více novinek a videí