STEVENS JURA 2020: Plně nabito i v základu

STEVENS JURA 2020: Plně nabito i v základu

Datum vydání: 24.05.2020

Pořídit si základn​í specifikaci kola často přináší mnoho kompromisů, se kterými se cyklista musí smířit a oželené si časem dokoupit.


Kde může výrobce nejvíce ušetřit? Odpružení, absence teleskopické sedlovky u biků s vyššími zdvihy a levnější sady pohonu a brzd. O to zajímavější je, když základní model od pohledu netrpí hluchým místem. Jaká je praxe třeba u takového Stevens Jura 2020 si prozradíme v dnešním článku.
 
 
Produkt pocházející z německého Hamburku je s námi pěkných pár let. V nabídce výrobce ověnčeného mnoha vavříny ze závodních klání je tato stálice k mání jak v hliníkové, tak v karbonové verzi. Pro letošní rok je to dokonce bezmotorové MTB s největším zdvihem v nabídce výrobce. Záměrně uvádíme v bezmotorové, protože Stevens viditelně reaguje na vlnu elektrokol, kde má stále k dispozici platformu Sledge, tedy endura, jehož čistě šlapací verze zmizela. Je to škoda, protože paleta byla pro milovníky větších zdvihů opravdu pestrá, navíc s oblíbeným all-mountainem Whaka. Ještě, že si Jura stále drží pověst zdařilého univerzála, který i část schopností výše uvedených kol dokáže zastat. Několikrát jsme se o tom přesvědčili u verzí z minulých let, jejichž rámová řešení a geometrie jsou v podstatě totožné. Však proč měnit úspěšné...
 
 
Stevens Jura tak zůstává fullem přesně na pomezí XC, maratonu a trailbiku. Vskutku od každého něco a k tomu stále onen odolný, lehce předimenzovaný rám. Ano, mluvíme tady o hliníkovém základu. Otázka zní: Mělo se něco změnit, když trendy tak rychle postupují kupředu? Jura by klidně mohl mít více položený úhel hlavové trubky místo poměrně konzervativních 68,5° nebo o pár milimetrů kratší zadní stavbu. Máme ale značnou obavu, že by přišel právě o svoje pověstné univerzální vlastnosti, kterým vždy dominovala stabilita, vyváženost a ochota rychle měnit směr. Další parametry geometrie? V rámové velikosti 18 správně nízká hlavová trubka o pouhých 100 mm, reach 435 mm, úhel sedlové trubky 73,8°. Tedy žádné extrémy, vybočování z řady. Rám disponuje systémem odpružení na principu přepákovaného čtyřčepu, tedy jedním z nejpopulárnějších řešení, s jehož kinematikou lze dobře pracovat. Standard jsou boost pevné osy, kónická hlavová trubka či vnitřní vedení kabeláže. To k vyčerpávajícím údajům o rámu z výborné slitiny hliníku s označením 7005.
 
 
Stevens vkládá důvěru u odpružení hlavně do amerického giganta Fox. Ani „základ“ celoodpružených modelů na tom není jinak. Samozřejmě nemůžeme v cenové relaci okolo 60 tis. očekávat „nálož“ ve stylu Factory s úpravou Kashima, ale obecně známo i řada Rhythm nefunguje nikdy pod očekáváním, či s necitlivým využíváním zdvihu. Navíc, pokud se jí poskytne servisem dodatečné promazání. Bavíme se o vzduchovém modelu 32 Float se 120 mm zdvihu. Tlumič poskytující zadní stavbě stejnou porci milimetrů je dokonce z řady Float Performace a disponuje systémem dvojitého pístu s možností nastavení nízkorychlostní komprese ve třech polohách. Další osazení si vzal do parády japonský gigant Shimano. Za pozornost stojí hlavně změna od loňska, v podobě nového Deore XT/SLX 2x12 pohonného ústrojí. Některé jezdce by určitě potěšila přítomnost jednoho převodníku vpředu, Stevens ale s ohledem na maximálně univerzální schopnosti kola zůstává u tohoto řešení. Ostatně, úprava v případě potřeby není nemožná. Označení brzd BR-M6000 též prozradí řadu Deore. Vskutku pěkná partička se usídlila na základní verzi Jury.
 
 
Pokud v titulku článku hovoříme o plně nabitém, naspecifikovaném kole, nesmí chybět teleskopická sedlovka, a to rovnou Kind Shock LEV-SI. Ta disponuje zdvihem dle velikosti rámové varianty, což je chytrý přístup. Na velikosti rámu reagují také zapletená kola. U nejmenší velikosti 16" najedeme průměr 27,5", dále je použito již největších obručí, ve všech případech s označením Fulcrum Red Zone 700 DB. Ty nahradily dříve osazené DT Swiss Mountain Classic. Zůstávají obuté shodné pláště - Schwalbe Nobby Nic Evolution. Ty zapadají mezi XC a trailování naprosto dokonale a jsou připraveny na bezdušové použití. Ostatní komponenty, jako kokpit se 760 mm širokými řídítky či sedlo, jsou od Oxygenu - tedy ve vlastní produkci Stevens. Jde o mateřskou značku.
 
Stevens meziročně reaguje drobnými korekcemi, snaží se vybrousit úspěšný model jen co možnosti dovolují, než ho jednou nahradí kompletně inovovaný Jura. Zatím, zdá se, nebylo tohoto kroku potřeba. Oblíbený full poskočil o kousek dál především díky novým možnostem mezi komponenty, v tomto případě hlavně co se pohonu týká. Za cenovku 64 900 Kč je to tedy velmi zajímavá nabídka, za kterou jezdec dostane odolné kolo více tváří a mnoha schopností. 
 
Další informace na www.stevens-bikes.cz.
 
Zdroj: TZ CykloŠvec/Martin Kuška, foto: Vlaďka Suchanová

Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Reklama ► 


‎ 
Reklama 




Reklama 


Aktuální novinky a videa

Nové dobíjecí stanice podporují cyklisty i turistický ruch
20.11.2024 | Kategorie: ostatní
Město Bystřice pod Hostýnem podniklo další krok směrem k udržitelné dopravě a podpoře čisté mobility. V klíčových lokalitách města byly instalovány dvě dobíjecí stanice pro elektrokola od společnosti IONT tech, předního českého výrobce chytrých řešení pro čistou mobilitu.
České cyklokrosové naděje zářily na evropském šampionátu na Slovensku!
19.11.2024 | Kategorie: cyklokros
Šamorín se stal dějištěm velkého úspěchu českých mladých cyklokrosařů. Na evropském šampionátu, který se konal na Slovensku, zazářily české barvy a dovezly si celou řadu cenných kovů.
AKCE TÝDNE: Nejvýhodnější týdenní nabídky (18.11-24.11.2024)
18.11.2024 | Kategorie: ostatní, akce týdne
Připravili jsme pro vás přehled nejlepších slevových akcí, které tento týden cyklistika nabízí!
Jakub Otruba přestupuje do Caja Rural. Ve španělském týmu podepsal roční kontrakt
16.11.2024 | Kategorie: silniční
Český cyklistický talent Jakub Otruba, dosavadní člen týmu ATT Investments, udělal výrazný krok ve své kariéře.
Světový pohár v cyklokrosu startuje už příští týden. Úvodní zastávku hostí Antverpy
15.11.2024 | Kategorie: cyklokros
Do zahájení nové sezóny elitního seriálu cyklokrosařů zbývá několik posledních dní. Letošní ročník nabídne 12 závodů na tratích v šesti evropských zemích.
Prima CUP 2025: Probuďte svou vášeň pro cyklistiku v nejkrásnějších koutech Česka
12.11.2024 | Kategorie: MTB
Cyklistický seriál Prima CUP 2025 přináší pestrou škálu závodů, které slibují nezapomenutelné zážitky nejen pro účastníky, ale i pro diváky.
AKCE TÝDNE: Nejvýhodnější týdenní nabídky (11.11-17.11.2024)
11.11.2024 | Kategorie: akce týdne
Připravili jsme pro vás přehled nejlepších slevových akcí, které tento týden cyklistika nabízí!
Poslední sprint, poslední vítězství. Cavendish uzavřel kariéru triumfem v Singapuru
10.11.2024 | Kategorie: silniční
Nejúspěšnější sprinter v historii cyklistiky má za sebou poslední závod své cyklistické kariéry.
Alan Hatherly podepsal smlouvu s profesionální silniční stájí Jayco - Alula
08.11.2024 | Kategorie: ostatní
Letošní mistr světa v olympijském cross-country Alan Hatherly podepsal smlouvu se silniční stájí Jayco Alula, která spadá pod GreenEdge Cycling, na sezónu 2025 a 2026.
KMC GO WAXED - revoluční mazání řetězu
08.11.2024 | Kategorie: ostatní
KMC GO WAXED je systém mazání řetězu na bázi vysoce trvanlivého suchého voskového filmu.
» více novinek a videí

Reklama ►