Datum vydání: 29.03.2019
Globální cyklistická platforma We Love Cycling přijíždí do České republiky.
Ambiciózní cyklistický projekt podporovaný značkou ŠKODA připomíná počátky největší domácí automobilky, která jako první nevyrobila automobil ani motocykl, ale jízdní kolo. Značka ŠKODA se tímto počinem vrací ke svým kořenům a chce posílit vědomí, že dokáže být partnerem individuální mobility nejen motoristů, ale také cyklistů. Právě těmto dvěma uživatelským skupinám má být rádcem, pomocníkem a jejich podporovatelem.
ŠKODA AUTO HNACÍM MOTOREM CYKLISTŮ
Cyklistická platforma We Love Cycling (WLC) funguje na globální úrovni (
www.welovecycling.com) již pátým rokem. Dosud existuje v deseti zemích, letos ji ŠKODA AUTO přiváží také do České republiky, a to s jasným cílem: vytvořit komplexní platformu pro cyklisty všech úrovní a zájmů. Jak vyplývá z datového projektu Češi v sedle, který byl vytvořen pro We Love Cycling, v České republice jezdí na kole alespoň občas 63 % populace. V porovnání s Holandskem, které vykazuje dle Eurobarometru číslo podstatně vyšší (87 %), tak má značka ŠKODA jasný úkol - rozšířit řady cyklistů.
„Značka ŠKODA je s cyklistikou silně spojena od počátku své existence. Toto pouto zahrnuje nejen nejvýznamnější světové závody profesionální i poloprofesionální úrovně, ale i klání pro nejširší cyklistickou veřejnost. Platforma We Love Cycling je proto vhodným doplněním našich dosavadních aktivit v oblasti cyklistiky. Věříme, že na základě našich dosud získaných zkušeností dokážeme nabídnout širokému spektru cyklistů všech úrovní a zájmů unikátní obsah. Chceme být partnerem, poradcem, motivátorem a hnacím motorem všech cyklistů,“ říká Petr Janeba, ředitel marketingu ŠKODA AUTO Česká republika.
ČEŠI V SEDLE
V České republice si jízdní kolo nejvíce oblíbili na severovýchodě země, tedy na Královéhradecku, Pardubicku a Liberecku. Alespoň občas se zde, dle statistik projektu Češi v sedle, na kole dopravuje téměř 70 % obyvatel. Nejméně si kolo oblíbili na severozápadě republiky. Alespoň občas zde na něj sedne podprůměrných 42 % obyvatel. Nejvstřícnějším místem pro cyklistiku byly dle ankety Cyklobarometr v roce 2018 zvoleny Otrokovice, které v hodnocení cyklistů získaly nejlepší hodnocení. Posuzována byla čtyři kritéria: stav cyklodopravy, komfort na cestách, stav infrastruktury a bezpečnost cyklistů, respondenti hodnotili na stupnici 1 - 6, přičemž čím nižší celkový průměr, tím lepší výsledek. Druhým nejvstřícnějším městem pro cyklisty byly podle respondentů ankety zvoleny Pardubice, třetí místo připadlo na Hradec Králové.
VLASTNÍ REDAKCE A TÉMA BEZPEČNOSTI
Cyklistická platforma We Love Cycling pracuje v České republice s pětičlennou redakcí. Ta na adrese
www.welovecycling.cz vytváří vlastní obsah nebo využívá synergie ostatních národních redakcí projektu WLC v jednotlivých zemích.
„Všechny naše regionální mutace vycházejí ze stejného konceptu - mapují důležité události profesionální cyklistiky z domova i ze světa, přinášejí inspirativní příběhy a osudy profesionálů i nadšenců. Radí v tréninku, výživě, údržbě a výběru jízdních kol, inspirují a v neposlední řadě jsou patronem bezpečnosti cyklistů na silnicích i v terénu,“ říká k obsahu Josef Matějovič, lídr globální platformy We Love Cycling, a dodává, že v měsíci dubnu bude ve všech regionálních verzích hlavním tématem bezpečnost, kterou doprovází kampaň pod názvem: Stay On The Safe Side (Nezapomínejte na bezpečnost/Držte se na správné straně).
Kampaň proběhne rovněž v české mutaci s cílem posílit bezpečnost a spolupráci dvou účastníků silničního provozu - motoristů a cyklistů. Při právě probíhajícím veletrhu For Bikes se otázce bezpečnosti a edukaci v této oblasti bude věnovat iniciativa Bezpečný pátek, která, tak jako We Love Cycling, má hlavní cíl: učinit české silnice bezpečnějšími.
SILNÉ SPOJENÍ S AMBASADORY
V úsilí značky ŠKODA spojit světy cyklistů a řidičů hrají významnou roli ambasadoři platformy We Love Cycling. Ambiciózní počin se silnou podporou v zádech si nemůže za partnery a ambasadory vybrat nikoho jiného než nejlepší domácí cyklisty. Česká verze platformy We Love Cycling se pyšní podporou profesionální cyklistky Karly Štěpánové. Svůj jedinečný příběh spojila s odhodláním, které ji dovedlo do české reprezentace.
„Mým největším tahounem jsou mé sny. Mít velké sny a jít za nimi je cesta, kterou jsem zvolila. Platforma We Love Cycling je ve svém úsilí podobná mým krokům, proto s radostí a odhodláním spojuji své jméno právě s tímto projektem,“ říká mistryně České republiky a reprezentantka Karla Štěpánová.
Jedním z těch, kteří své jméno spojili s platformou We Love Cycling již v jejím počátku, je bývalý profesionální hendikepovaný cyklista Jiří Ježek. Jiří je zároveň ambasadorem cyklistické platformy WLC na globální úrovni.
„Na kole, v životě, v každé spolupráci hledám smysl. V platformě We Love Cycling jsem ho našel. Je partnerem cyklistů všech úrovní, největším podporovatelem cyklistiky nejen doma, ale také ve světě. Pro cyklistické sny neexistuje lepší partner,“ říká Jiří Ježek.
WE LOVE CYCLING CLUB
Cyklistická platforma We Love Cycling chce rozjezdit Česko. Ve své české verzi navíc nabídne komunitní klub We Love Cycling Club, který je určen všem nadšeným cyklistům.
„Nabízí spojení napříč republikou, zájmy i časem. Členům přináší výhody v podobě odborných rad a tipů pro lepší jízdu a sportovní zážitky. Těm, kteří závodí, navíc zajistíme zázemí srovnatelné s podmínkami elitních jezdců,“ říká Michal Kramer, lídr platformy We Love Cycling v ČR.
V rámci uvedení projektu WLC je připravena atraktivní soutěž o elektrokolo ŠKODA v hodnotě 78 000 Kč. Celá soutěž startuje počínaje dnešním dnem na
www.welovecycling.com/cs/soutez-o-ebike. Hlavním motivem soutěže je video s otevřeným koncem. Má tři protagonisty: Jana Kopeckého, mistra světa v rallye kategorie WRC 2, Jiřího Ježka, paralympijského cyklistu, a Karlu Štěpánovou, reprezentantku ČR v cyklokrosu. Každý z nich jede na svém stroji jinou trasu. Karla Štěpánová na MTB jízdním kole nejkratší úsek, Jirka Ježek na silničním kole střední část a Honza Kopecký absolvuje ve svém závodním speciálu ŠKODA FABIA R5 nejdelší část trasy. Cíl je pro všechny jezdce stejný.
„Podstatou naší soutěže je, aby fanoušci tipovali, kdo z našich tří soutěžících dojede do cíle jako první,“ přibližuje soutěž Michal Kramer.
Více informací k soutěži a soutěž samotnou naleznou fanoušci na
www.welovecycling.cz. Česká verze cyklistické platformy WLC s hrdostí a odhodláním vstupuje mezi české příznivce a nadšence cyklistiky.
Zdroj: TZ WLC
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí