Datum vydání: 01.06.2020
Pokračování projektu Petra Letáka: Z 10% Sportovcem / 1. díl - březen
Pokračování projektu Petra Letáka: Z 10% Sportovcem / 2. díl - duben
Květen
Vypadá to, že to nejhorší z koronaviru už je za námi. Ven můžeme bez roušek, bike shopy otevřely, trail centra a bike parky taky. Pomalu ale jistě se plní kalendář závodů a konečně taky trochu zapršelo.
Květnových 10%
Bike parky otevřely, takže je čas dát kolo do správného set-upu a vyrazit někam na lano. V květnu se mi podařilo se dostat alespoň jednou týdně na lanovku, proto aby si před sezonou trochu zvykly ruce, na které každoročně trpím.
A jak vypadá letošní set-up?
Hodně podobně jako minulý rok, i když pár úprav by se asi našlo:
Poprvé za 4 roky co jezdím enduro, si meziročně nezvykám na jiný model kola.
Letos tak znovu sedlám Whyte G-170 Works 29“ ve verzi V2. Oproti loňskému modelu je kolo postaveno na Rock Shox Ultimate, takže Lyrik má nový Charger 2.1 a oproti sérii jsme mu ještě přidali 1 cm na zdvihu, má tedy rovných 170 mm a se čtyřmi tokeny ho foukám na nějakých ± 85 PSI. Pružinový tlumič Rock Shox Super Deluxe Coil zůstal nezměněn se 450 lbs pružinou.
Oproti sérii jsem dále vyměnil původní RaceFace kokpit za kokpit od 77designz – 35 mm dlouhý představec z jednoho kusu hliníku a karbonová řídítka se stoupáním 20 mm, prohnutím 5° nahoru a 8° k jezdci, Tenhle tvar mi sedí asi nejvíce. Oproti sériovému kokpitu mají řídítka větší stoupání (5 mm vs. 20 mm), takže šel představec o pár podložek níž, tak abych dostal pozici těla více na řídítka a lepší grip na přední kolo.
Od stejného výrobce pak na kole mám i vodítko řetězu a crash plate. Tam se ale oproti loňsku vlastně nic nezměnilo, co funguje, není potřeba měnit :). Tím se dostáváme k pohonu o který se už klasicky stará sada SRAM X01 Eagle (v sérii je i kazeta X01, ale na tréninkových zápletech mám kazetu GX).
Další letošní změnou je teleskopická sedlovka. Minulý rok jsem vozil top model Revive od značky BikeYoke. Letos jsem byl kluky z Made For Trails doslova ukecán, že bych měl zkusit mladšího a levnějšího bráchu, tedy BikeYoke Devive. Prý je to ta nejjednodušší a tím pádem i nespolehlivější sedlovka co znají, dá se servisovat prakticky u ranního kafe v kanceláři a díky auto reset funkci se při každém zasunutí sama odvzdušní a tak prý zajistí, že se nebude nikdy propadat ani pružit. Jsem zvědavý, jak bude na konci sezóny vypadat.
Poslední malou letošní změnou je sedlo od SDG, konkrétně model Duster Ti-Alloy. Má víc plochý tvar, než sedlo sériové a širší střední část a tak nějak mi sedlo. SDG tyhle sedla dělá v mnoha zajímavých vzorech, které stojí za pozornost.
Obuty už mám klasicky vpředu i vzadu pláště Mitas Highlander DH Supra Max Textra 29x2,45" a po loňském testování v nové měkčí směsi.
Dost o kole, vzhůru na kopec.
Poslední květnový víkend jsem vyrazil do bikeparku na Ještěd. Ještěd mám rád, je to kousek z Prahy a na enduro kolo je to dostačující ratata na vrata.
Cílem bylo dát pár jízd na rozježdění, pár kratších úseků ve vyšší intenzitě a na závěr několikrát v kuse.
O kole to ale není
Libor s sebou vzal svého mladšího bráchu. Marek ve svých 29 vlastně začíná s kolem a před nedávnem si koupil prvního hardtraila. Když jsme se poprvé pod kopcem potkali, trochu jsem se bál a v hlavě si opakoval číslo na horskou službu. Tenhle kluk ale na pevňákovi sjel několikrát celý Ještěd špagetou dolů a nebál se ani skoků, prakticky nic nevynechal. Myslím, že ten den tam byl na hardtailu jediný a nějak mu to nevadilo. Respekt!
Záznam z jedné jízdy zde:
*Za foťákem se celou dobu pohyboval Libor Vočadlo. Pokud by Vás zajímalo něco z jeho tvorby, nebo byste chtěli pár fotek, můžete ho oslovit třeba zde:
Celý příběh sledujte na:
Zdroj: TZ Petr Leták
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.
Více informacíberu na vědomí