UCI kritizuje jarní klasiku za sexistickou reklamu
Mezinárodní cyklistická unie (UCI) podrobila ostré kritice organizátory závodu E3 Prijs Harelbeke za sexistický reklamní plakát.
"Je na něm vidět ruka cyklisty, jak se pokouší dotknout hýždě ženy. Ta má na spodním prádle logo závodů," informuje internetový portál radsport-news.com.
Právě námět plakátu a reklamní slogan "Kdo jej stiskne na Harelbeke?" s rukou cyklisty směřující k pozadí hostesky. Tento motiv připomíná událost ze závodu Kolem Flander 2013, kdy slovenský jezdec Peter Sagan při oceňování nejlepších jezdců spontánně štípl hostesku.
"UCI vyjadřuje nespokojenost s reklamním plakátem na závody E3 Harelbeke 2015. Organizátorům jsme připomněli pravidla UCI a dohodli jsme se s nimi, že ho odstraní ze všech komunikačních platforem," píše se ve vyjádření UCI.